The world in colours

Insider

Archives

Mitsubishi Off – Road Day la Zărnești – Brașov

Pentru Mitsubishi Off Road Day, reprezentanța din România a adus noile modele L200, Outlander și Eclipse Cross. Participarea la eveniment a fost posibilă pe bază de preînscriere, iar cei prezenți au putut conduce unul dintre modelele prezente, în condiții de off road.

Trebuie să precizez de la început că participarea mea la acest eveniment a fost de manieră individuală. Nu am fost invitat de Mitsubishi, nu am condus niciunul dintre vehiculele prezentate și nu am niciun fel de afiliere contractuală sau financiară cu Mitsubishi. Am fost prezent doar pentru a face fotografii. Am considerat că un asemenea eveniment îmi va oferi șansa de a obține imagini bune. Prin urmare, nu am să vorbesc acum despre mașinile prezentate și nici despre ofertele companiei. Nu veți citi aici nici despre comportamentul mașinilor pe pistă: dacă sunteți interesați de așa ceva, sunt convins că puteți găsi suficiente informații pe alte siteuri. Și atunci, ca și acum, interesul meu principal au fost imaginile obținute la acest eveniment.

Am avut parte de o zi predominant noroasă, iar pista a fost umedă și plină de noroi. Asta nu putea decât să îmi convină, fiind vorba despre un asemenea eveniment. Am plecat de acasa cu un Nikon D600, un obiectiv Nikon 80-200 f:2.8, un Nikon 35-70 f:2.8 și un bliț Nikon SB-900. Aceasta este trusa minimă pentru un astfel de eveniment. Cunosc foarte bine circuitul de la Zărnești și stiam că nu am nevoie de un obiectiv mai lung. De obicei, iau cu mine si o husă impremeabilă pentru aparatul foto, însă acum nu am considerat necesar. Fiind vorba despre un eveniment demonstrativ și nu o cursă în sine, știam că vehiculele nu vor ridica mult praf sau noroi.

Pregătirea imaginilor

De fiecare dată când particip la un asemenea eveniment, prima mea preocupare nu este să scot aparatura și să încep să trag: mai întâi mă uit foarte bine în jur. Este important să înțeleg ce se întâmplă, care sunt procedurile, cum funcționează evenimentul. Apoi mă interesează măsurile de siguranță și căile de acces/evacuare. După ce mă familiarizez cu toate, observ cu atenție care este traseul. De cele mai mult ori la un asemenea eveniment, traseul este marcat și este simplu de intuit pe unde se vor deplasa vehiculele. De data aceasta însă, traseul era delimitat de simple conuri din plastic, așa că familiarizarea cu traseul a fost o idee bună. Asta cu atât mai mult, cu cât L200 a avut cel mai spectaculos traseu, diferit de al celorlalte modele (datorită configurației diferite a mașinii).

După ce m-am familiarizat vizual cu traseul, mi-am alcătuit un plan de acțiune mental. Cred că este crucial important ca, înainte să pornim la fotografiat, să avem un plan. Dacă plănuiesc cu atenție în avans, am șanse mai mari să obțin imagini bune într-un timp mai scurt și cu efort minim. Încă mă mai amuz pe pistele de curse, când văd fotografi care asudă alergând de colo-colo cu aparatura de gât, încercând disperați să obțină cel mai bun unghi și cea mai bună încadrare, în timp ce bolizii aleargă în jurul lor.

Fotografierea

Având în vedere faptul că lumina a fost foarte constantă și predicitibilă, am lăsat balansul de alb pe Automat. Din experiență știu că D600 se înșeală foarte rar. Am lucrat din nou în modul Prioritate de diafragmă, pentru a putea beneficia de deschiderea mare a obiectivelor. Chiar dacă peisajele din jurul circuitului au un farmec al lor, nu ele au fost subiectul imaginilor: am avut nevoie să diferențiez vehiculele de fundal. Având în vedere faptul că am avut de a face cu un eveniment demonstrativ și nu o cursă, era de așteptat ca vehiculele să se miște lent. Prin urmare, am ales poziții și unghiuri care să reflete dificultatea traseului și să adauge puțin spectacol imaginilor. Știam că șansele de a obține imagini cu roți care aruncă noroi au fost minime, deci am căutat altceva.

În final, am reușit să obțin câteva imagini care să facă efortul să merite. Nu sunt imagini de expoziție, dar a fost genul de activitate care te face să te simți bine într-o după amiază de Sâmbătă. Însă lucrul cel mai bun este că oricine poate obține astfel de imagini. Este nevoie doar de planificare și atenție. Nu este nici măcar nevoie de aparatură scumpă și sofisticată. Un DSLR de nivel mediu și un obiectiv bunicel ar putea fi suficiente. Dacă aveți ocazia să participați la un asemenea eveniment, nu o ratați. Evenimentele de acest gen au marele avantaj de a nu fi manifestări sportive, prin urmare nu se supun regulamentelor riguroase pe care le întâlnim la raliuri. Un asemenea eveniment poate fi un exercițiu foarte bun, pentru că puteți merge oriunde pe pistă. Puteți să studiați unghiurile și să alegeți cele mai bune încardări. Vehiculele se mișcă lent, deci este timp pentru orice.

Vă invit să vizitați galeria cu imaginile cele mai bune pe care le-am obținut Sâmbătă. Vă invit să le comentați pe site și pe profilul meu de Facebook: www.facebook.com/ifcrisan Vă mulțumesc!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.